از پست های قبلی

دانشکده روانشناسی دانشگاه نیوکاسل دارای جایگاهی برای خرید نوشیدنی است.این جایگاه فروشنده ای ندارد و فقط  یادداشتی در انجا دیده می شود  که قیمت چایی و قهوه روی ان نوشته شده ،  و هر فردی که نوشیدنی می خورد موظف است پولش را در قسمت مخصوص جایگاه قرار دهد .این سیستم سال هاست که بهمین صورت است..

ملیسا بیتسون Melisa Bateson  و هم دانشکده ای هایش برای سنجش میزان صداقت دانشجویان در پرداخت پول نوشیدنی شان ، به مدت  ۱۰ هفته تابلوهای هنری مختلفی در این جایگاه نصب کردند . تابلو های انتخابی انها دو موضوع کلی داشت:  طبیعت و صورت انسان .

در این 10 هفته انها بطور متناوب از تابلوهایی از گلها و طبیعت و تابلوهایی از چشم انسان با حالت های مختلف استفاده کردند و همزمان میزان مصرف نوشیدنی ها  و میزان درامد جایگاه را ثبت می کردند. انها پس از ۱۰ هفته نتایج را بر روی نموداری به شکل زیر ترسیم کردند.


اما نتیجه جالب بود.: میزان درامد در هفته هایی که تابلو هنری چشمی در جایگاه قرار داده بودند تقریبا  ۳ برابر هفته هایی بود که گل قرار داده بودند.به حالت چشمها و میزان درامد هر کدام نیز دقت کنید .