راز جهش از «خوب» به «عالي»
دشمني ميان «خوب» و «بهتر»، فقط مشکل کسب و کار نيست، مشکل انسان است.
اگر بتوانيم راز و رمز جهيدن به مرتبه بزرگي را کسب کنيم، براي ديگر سازمان ها نيز ابزاري با ارزش بدست مي آوريم. چه بسا به اين ترتيب مدارس خوب به مدارس عالي، روزنامه هاي خوب به روزنامه هاي برجسته، سازمان هاي خوب دولتي به سازمان هاي بزرگ و شرکت هاي خوب به شرکت هاي برجسته تبديل شوند.
رهبران شرکت هاي برجسته هرگز نخواسته اند قهرماني بي همتا باشند. آن ها هرگز دنبال اين نبوده اند که تنديس خود را بتراشند و بر سکويي بگذارند يا به نمادي بي مثال تبديل شوند. آن ها انسان هايي به ظاهر عادي و آرام با دستاوردهايي شگفت آور بوده اند. اما در مورد رهبران شرکت هاي طرف مقايسه، قضيه وارونه است. يعني آن ها نگران نام و آوازه خودشان بوده اند و کمتر به تداوم موفقيت شرکت پس از دوران مديريت خود فکر مي کنند.